Sklep modelarski Szczecin - dystrybutor HB, MST, Yokomo, Sakura, Mugen Seiki, Tetsujin, GS Racing, KillerBody

Koszyk:
0,00

Świeca O.S. Max P5 off road letnia

Świeca - O.S. P5 (silniki samochodowe off road - letnia)
Wzmocniona świeca do dwusuwowych silników, z głowicą typu Turbo, samochodów terenowych.

Dane techniczne:
- przeznaczenie: do samochodów z silnikiem z głowicą turbo (Świeca posiada przedłużony korpus świecy - dłuższa spirala),
- paliwo: o zawartości nitrometanu 10-30%
- typ świecy: letnia
- kształt świecy: świeca posiada przedłużony korpus świecy (dłuższa spirala)

Uwaga!
Nie należy montować się świec typu "turbo" w silnikach ze standardową głowicą ze względu na możliwe poważne uszkodzenie silnika.
Świece serii "T" firmy O.S. MAX są projektowane jedynie dla specjalnych rajdowych silników z głowicą typu "Turbo".


Definiowanie ciepłoty świecy:
Jeżeli silnik pracuje prawidłowo na świecę A,  a po wymianie na świecę B, do uzyskania pełnych, prawidłowych równych obrotów wymagane jest wkręcenie igły (czyli zubożenie mieszanki) oznacza to, że świeca A jest "cieplejsza" od świecy B. W związku z tym świeca B wymaga dostarczenia dodatkowego ciepła ze spalania bardziej ubogiej mieszanki do uzyskania optymalnej temperatury pracy.

Prawidłowy dobór ciepłoty świecy pozwala na:
- zwiększenie obrotów nawet o 2000 obr./min.,
- prawidłową regulację składu mieszanki gwarantującą dużą moc i trwałość silnika
- umożliwia poprawienie "przejścia" podczas zmiany obrotów.

Zbyt zimna świeca powoduje spadek mocy i złe "przejście".
Zbyt gorąca świeca wywołuje przedwczesny zapłon, podgrzewanie silnika i spalanie detonacyjne przyczyniające się do uszkodzenia świecy.

UWAGA!!! Napięcie zasilania świecy nie powinno być wyższe niż 1,4 V, w przeciwnym wypadku nastąpi zniszczenie (spalenie) świecy. W przypadku zasilania świecy z akumulatora o wyższym napięciu (np. 2V) należy stosować dodatkowy rezystor lub przewody oporowe obniżające napięcie w świecy. Prawidłowy pobór prądu przez świecę wynosi 3A.
Najczęściej kupowane z tym produktem