Świeca - O.S. P5 (silniki samochodowe off road - letnia) Wzmocniona świeca do dwusuwowych silników, z głowicą typu Turbo, samochodów terenowych.
Dane techniczne: - przeznaczenie: do samochodów z silnikiem z głowicą turbo (Świeca posiada przedłużony korpus świecy - dłuższa spirala), - paliwo: o zawartości nitrometanu 10-30% - typ świecy: letnia - kształt świecy: świeca posiada przedłużony korpus świecy (dłuższa spirala)
Uwaga! Nie należy montować się świec typu "turbo" w silnikach ze standardową głowicą ze względu na możliwe poważne uszkodzenie silnika. Świece serii "T" firmy O.S. MAX są projektowane jedynie dla specjalnych rajdowych silników z głowicą typu "Turbo".
Definiowanie ciepłoty świecy: Jeżeli silnik pracuje prawidłowo na świecę A, a po wymianie na świecę B, do uzyskania pełnych, prawidłowych równych obrotów wymagane jest wkręcenie igły (czyli zubożenie mieszanki) oznacza to, że świeca A jest "cieplejsza" od świecy B. W związku z tym świeca B wymaga dostarczenia dodatkowego ciepła ze spalania bardziej ubogiej mieszanki do uzyskania optymalnej temperatury pracy.
Prawidłowy dobór ciepłoty świecy pozwala na: - zwiększenie obrotów nawet o 2000 obr./min., - prawidłową regulację składu mieszanki gwarantującą dużą moc i trwałość silnika - umożliwia poprawienie "przejścia" podczas zmiany obrotów.
Zbyt zimna świeca powoduje spadek mocy i złe "przejście". Zbyt gorąca świeca wywołuje przedwczesny zapłon, podgrzewanie silnika i spalanie detonacyjne przyczyniające się do uszkodzenia świecy.
UWAGA!!! Napięcie zasilania świecy nie powinno być wyższe niż 1,4 V, w przeciwnym wypadku nastąpi zniszczenie (spalenie) świecy. W przypadku zasilania świecy z akumulatora o wyższym napięciu (np. 2V) należy stosować dodatkowy rezystor lub przewody oporowe obniżające napięcie w świecy. Prawidłowy pobór prądu przez świecę wynosi 3A.