Sklep modelarski Szczecin - dystrybutor HB, MST, Yokomo, Sakura, Mugen Seiki, Tetsujin, GS Racing, KillerBody

Koszyk:
0,00
Home Poradnik › Tuning CS HPI Sprint 2 Flux - DRIFT

Tuning CS HPI Sprint 2 Flux - DRIFT

Tuning CS HPI Sprint 2 Flux

Z tego poradnika dowiesz się jak przerobić Twój model RC firmy HPI Sprint 2 Flux. Większa część tego poradnika dotyczy także wersji tego modelu z silnikiem szczotkowym. Jak wiadomo model RC do driftu wyjęty z pudełka nie „robi” więc z poniższego poradnika dowiesz się co zrobić na początek, żeby jeździć jak na filmikach z YouTube :)

Na początek blokujemy tylny dyferencjał. Blokowanie robimy poprzez zaklejenie zębatek klejem lub plasteliną. Zaklejenie plasteliną pozwala na późniejsze ewentualne przywrócenie dyferencjału do użytku innego niż do driftu. Lepszym rozwiązaniem jest zakup dedykowanego dyferencjału: HPI 86040 BALL DIFFERENTIAL SET 32T (SPRINT). Przedni dyferencjał zastępujemy częścią HPI o numerze 86042 FRONT ONE-WAY DIFERENTIAL 32T. Od teraz twój model po spuszczeniu gazy będzie się zachowywał jakbyś zaciągnął ręczny. Przy zakładaniu dyferencjału nie można zapomnieć o zakupie nowych wałów

86198 UNIVERSAL DOGBONE 6X70MM oraz smaru Z164


Po zablokowaniu tylnego dyferencjału wymieniamy oryginalną zębatkę na pulley'a HOT BODIES o numerze katalogowym 68705. Przy większym kole potrzebujesz dłuższego paska. Zastępujesz pasek standardowy paskiem o numerze katalogowym 66494. Dzięki tej zmianie tylna oś będzie kręciła się szybciej dzięki czemu wolniej jeżdżąc łatwiej będziesz wpadał w poślizg.

Na przednim pasku warto zmienić tuleję napinacza na łożysko B020
Jeśli masz starszą wersję Sprinta, to patrząc na model od tyłu usuńcie prawą połowę osłony tylnego dyferencjału. Dzięki temu dłużej pożyje wam pasek.

Teraz sprawdźcie jak się jeździ na CS 1,33. Jeśli jeszcze wam to nie śmiga tak jak chcecie to:
zmieńcie koło na przednim dyferencjale na 39T o numerze katalogowym 61051 (będzie przy tym potrzebna dodatkowy otwór w one way)
wymienić przedni pasek na HOT BODIES o numerze katalogowym 68703
będzie przy tym potrzebne wykonanie dziury w płycie podłogowej, żeby pasek o nią nie tarł oraz podciąć wieżyczkę od teleskopów i uchwyt akumulatora

Jeśli nadal będzie Ci mało, a z czasem zapewne tak będzie, to możesz iść z przeróbką CS nawet do 1,9