Podczas II wojny światowej Messerschmitt Bf-109 był używany jako myśliwiec eskortowy dla niemieckich bombowców. Podczas bitwy o Anglię okazało się jednak, że pojemność jego zbiorników paliwa nie jest dość duża aby mógł on wypełniać swoje zadania wystarczająco efektywnie i ostatecznie zdecydowano o wycofaniu go do służby obrony przestrzeni powietrznej Niemiec. W ramach rozwoju konstrukcji opracowywano kolejne specyfikacje Bf-109, z których wersję G wyprodukowano w największej ilości egzemplarzy. Najpoważniejszą zmianą podnoszącą osiągi maszyny było zamontowanie nowego 12-cylindrowego silnika Daimler-Benz DB605A o mocy 1475km. Uzbrojenie Bf-109G stanowiła para karabinów maszynowych 13mm znajdujących się w kadłubie przed owiewką kabiny pilota, oraz działko MG151 20mm lub cięższe MK108 30mm. Usprawnienia w dziedzinie napędu i uzbrojenia uczyniły Messerschmitta jednym z najgroźniejszych myśliwców II wojny światowej.Szacuje się, że łącznie wyprodukowano około 35000 myśliwców Messerschmitt Bf-109 wszystkich odmian, z czego wiele po wojnie trafiło do sił powietrznych Czech I Izraela.