Osie portalowe CURRIE F9
Model ma nowe osie portalowe Currie F9, które zwiększają prześwit i zarazem zapewniają doskonałe przełożenie 7,39:1. W skrzyni znajdują się łożyska kulkowe i metalowe koła zębate.
Axial Capra 1.9 4WD 1:10 RTR
Zawartość zestawu
Zestaw zawiera kompletnie złożony model RC auta Axial Capra 1.9 w skali 1:10 z zainstalowanymi komponentami: Axial silnik szczotkowy 540 35T, Dynamite regulator AE-5L LED-port WP IC3, Spektrum serwo S614 MG WP 23T, Spektrum odbiornik SRX200 FHSS 2CH. Nadajnik Spektrum STX3 FHSS.
Prawdziwy Crawler do tego najcięższego terenu, to jest model RC auta Axial Capra 1.9 Trail Buggy z napędem na wszystkie koła 4WD. Przeżyj prawdziwe wspinanie po skałach autem Capra. Ma niewiarygodną moc dzięki dużemu przełożeniu i ogromnym prześwitem dzięki portalowym zawieszeniom.
Auto RC Axial Capra 1.9 jest modelem z wyglądem dużego buggy, ale z własnościami jak Crawler, jest przeznaczony do nierównego terenu i do wspinaczki po skałach. Jest kompletnie złożony i przygotowany do jazdy. Do sterowania modelu stosowana jest zawarta 3-kanałowa aparatura RC Spektrum STX3 w paśmie 2,4GHz. Podstawowe cechy modelu obejmuje duży prześwit, wyłączenie napędu tylnej osi, realistyczny design rurowej karoserii, kompletna metalowa przekładnia oraz łożyska kulkowe, 4-punktowe zawieszenie oraz osie portalowe. Licencjonowane koła z felgami Raceline oraz oponami Nitto Trail Grappler 1.9.
Wystarczającą moc do wspinania po skałach zapewnia silnik 540 35T. który posiada odpowiednio dobrane przełożenie z całkowitym stosunku 37:1. Stały napęd na sztywna oś przednia z zamkniętym dyferencjałem, podczas gdy tylna oś ma możliwość wyłączenia napędu, aby było możliwe wykonanie szybkiego nawrotu. Zawieszenia mają 4-punktowe wahacze, amortyzowane są aluminiowymi amortyzatorami z długim skokiem, od centralnej przekładni prowadzą do osi wały CVD.
Model ma nowe osie portalowe Currie F9, które zwiększają prześwit i zarazem zapewniają doskonałe przełożenie 7,39:1. W skrzyni znajdują się łożyska kulkowe i metalowe koła zębate.
Do napędu dyferencjału zastosowano stożkowe uzębienie ze skośnymi zębami, które z punktu widzenia przeniesienia mocy jest najbardziej efektywne, ma niski opór toczenia i wysoką żywotność. Ułożone są w wysokiej jakości łożyskach kulkowych.
Kiedy model potrzebuje zakręcić na mniejszym promieniu, można wyłączyć tylny napęd i tylna oś pozostanie tylko wleczona. Tą funkcję "Dig" zapewnia trzeci kanał aparatury RC STX3 oraz zainstalowane cyfrowe mikro serwo SPMSSX107.
Przednie półosie z kardanami mają możliwość skrętu kół aż o 45°, materiałem jest utwardzona stal, więc wytrzyma również ekstremalne obciążenie i bezpieczne oraz płynne kierowanie w każdej sytuacji.
Przednie i tylne osie napędowe WB8 HD Wildboar™ mają czopy kardanów o większym przekroju (2x11mm) i śrubę wału M4 dla większej siły. Między obiema stronami rowkowanego wału jest środkowy rowkowany suwak, który obniża tarcie i zwiększa żywotność.
4-punktowe zawieszenie osi jest zapewnione za pomocą cięgien z 6mm rurek ze stali nierdzewnej z solidnymi plastikowymi końcówkami do ułożenia czopów kulowych.
Wszystkie punkty obrotowe są ułożone na łożyskach kulowych ze stali nierdzewnej, które zapewniają trwałe i bezpieczne zawieszenie.
Capra ma specjalnie kształtowane podwozie, które przy kontakcie z terenem umożliwi mu gładko prześlizgnąć i nie blokować się na przeszkodach.
Sztywne i precyzyjne sterowanie jest zapewnione poprzez cięgna z 6mm rurek ze stali nierdzewnej z solidnymi końcówkami plastikowymi pod czopu kulowe.
Olejowe amortyzatory mają nowy design z anodowanymi, gwintowanymi korpusami i jedną sprężyną. Większa średnica amortyzatora stwarza większą ilość materiału pod gwintem. Śruba odpowietrzająca pomaga odprowadzić powietrze przy szybkim ściśnięciu. Amortyzatory są regulowane i przez to można ustawić optymalny poziom tłumienia.
Sztywna przednia i tylna oś jest bardzo wahliwa, dzięki 4-punktowemu ułożeniu za drążkach z kulowymi czopami oraz dzięki amortyzatorom z długim skokiem. Osie mają dużą swobodę ugięcia i przez to auto przejedzie również przez pozornie nieprzejezdny teren.
Dla maksymalnie realistycznego wyglądu, Capra™ ma oficjalnie licencjonowane 3 częściowe felgi beadlock Raceline Monster.
Realizm modelu wzmacnia kompletny kokpit z załogą: poliwęglanowy kokpit z figurkami załogi, kolorowe naklejki z panelami zawierającymi imitację włókien węglowych, nawigację GPS, tablicę przyrządów i przełączniki, dwa czarne styrenowe kaski z etykietami przyłbic i dalsze!
Kształtowana plastikowa przednia atrapa ma dwie przeźroczyste soczewki reflektorów z lustrami Za atrapą pod maską są dwa mocowania karoserii. Wystarczy zdjąć spinki, a otrzyma się pod maską dostęp do zasobnika akumulatora.
Zasobnik na akumulator jest zamontowany w przedniej części pod maską. Pomieści akumulator o maksymalnym rozmiarze 26x98x47mm.
Wystarczy zdjąć spinki ukryte w dolnej części ramy, a można podnieść maskę i otrzymać dostęp do komory akumulatora.
Dźwignia serwa kierunku ma metalowy wkład z wieloklinem 23T (Spektrum, JR).
Silnik ma wyważony stosunek mocy i momentu obrotowego w porównaniu do wybranego całkowitego przełożenia przekładni. Na koła przenoszony jest ponad limitowy moment obrotowy, który model łatwo osiągnie również w najbardziej stromym podjeździe.
3-kanałowa pistoletowa aparatura RC Spektrum STX300 pracuje w paśmie 2,4GHz. Nadajnik jest wyposażony w zintegrowaną antenę, posiada proste i szybkie możliwości ustawienia. Funkcja rewersów, punktów końcowych wychyleń, trymowania. Dalej można ustawić limit gazu 50%, 75% i 100%. Trzeci kanał posiada aż 4 tryby.
Odbiornik RC Spektrum SRX300 jest kompatybilny z protokołem Spektrum FHSS. Elektronika w odbiorniku jest chroniona przed wilgocią lub nieczystościami warstwą specjalnego lakieru. Ma ekstra długi kabel antenowy dla łatwego i efektywnego umieszczenia anteny.
Szczotkowy wodoodporny i programowalny regulator Dynamite® ma możliwość ustawienia napięcia wyłączenia dla akumulatorów LiPol oraz hamulca za pomocą zworki. Zasilanie 2 do 3 ogn. LiPol lub 5 do 9 ogn. NiMH. Do dyspozycji jest podwójne wyjście LED dla reflektorów / tylnych świateł. Konektor IC3™ jest kompatybilny z konektorem EC3.
Wodoodporne serwo z metalową przekładnią Spektrum S614 ma moment 15kgcm oraz metalową obudowę dla lepszego doprowadzenia ciepła. Serwo jest zamontowane na osi dla precyzyjnego przeniesienia drążków kierowniczych.
Listwa świetlna LED zamontowana na górnej części karoserii pomaga oświetlić drogę podczas późnych nocnych eskapadach. Listwa świetlna LED oraz dwa przednie światła LED są zawarte w zestawie.
Do uruchomienia modelu potrzebne są 4x baterie AA do nadajnika, akumulator napędowy LiPol 7.4V 4000mAh oraz adekwatna ładowarka akumulatora napędowego.