Arrma Typhon 6S V5 BLX 1:8 4WD RTR + gratis w postaci podwójnego wentylatora na silnik o wartości 137 zł !
W zestawie znajduje się gotowy kompletnie złożony model RC auta Arrma Typhon 6S BLX z zainstalowanymi komponenty: regulator trójfazowy Firma™ 150A Smart, silnik Firma 4074 2050Kv, odbiornik Spektrum SR315 DSMR, serwo Spektrum S652 18kg MG. Nadajnik Spektrum SLT3 2.4GHz. Gotowa pomalowana karoseria. W zestawie akcesoriów klucz krzyżowy, klucze imbusowe 1.5, 2.0, 2.5, 5.0 mm, zworka IC5 oraz zębatka 20T.
Arrma Typhon 6S BLX jest zwinnym modelem RC auta w skali 1:8 z napędem 4WD. Jest zbudowany na aluminiowym podwoziu, mocny trójfazowy silnik pozwoli mu na osiągnięcie prędkości ponad 110km/h. Model auta RC jest kompletnie złożony, do uruchomienia potrzebne są 4 baterie AA do nadajnika oraz akumulator napędowy do modelu z odpowiednią ładowarką.
Model RC auta w skali 1:8, Arrma Typhon 6S BLX V5 z napędem 4WD jest kompletnie wyposażony komponentami Spektrum. Silnik Firma 4074 2050Kv, regulator Firma™ 150A Smart. Aluminiowe podwozie! Nadajnik Spektrum SLT3, odbiornik Spektrum™ SR315, cyfrowe serwo Spektrum™ S652.
Mocne 4WD Buggy TYPHON 6S BLX do szalonej jazdy na torze off-road. Bardzo szczegółowa pomalowana karoseria ma zwiększoną ochronę na uszkodzenia. O bezpieczne przeniesienie mocy starają się stalowe wały napędowe, trwałe kompozytowe wahacze i zwrotnice, sztywne aluminiowe podwozie o grubości 3mm, 3 metalowe dyferencjały i przekładnia ze stalowymi kołami zębatymi. Jazda bez kompromisów, o brutalną moc troszczy się trójfazowy silnik Spektrum™ Firma™ 4074 2050Kv oraz regulator Spektrum™ Firma™ 150A.
W kluczowych miejscach większego obciążenia podwozia dokonano jego wzmocnienia, które wyraźnie zwiększa sztywność.
Do podwozia są pewniej zamocowane skrzynie dyferencjałów, które są połączone z podwoziem wspornikami, mocowanymi czopami do górnej strony skrzyni.
Zmienione nakrętki piast mają zintegrowane o-ringi, które utrzymują je na miejscu. Ulepszenia wprowadzono również do kulowych czopów z nową górną nasadką, która chroni przed wyskoczeniem cięgna z czopa nawet przy silnym uderzeniu.
Model RC auta TYPON 6S BLX jest standardowo wyposażony w trzy dyferencjały z metalowymi kołami zębatymi, aby była zapewniona niezawodność i wysoka żywotność tych obciążonych elementów. Łatwo dostępny przedni i tylny dyferencjał umożliwi wykonywanie przeglądu w ciągu kilku minut. Oznacza to, że na serwi poświęci się mniej czasu, aby można było poświęcić więcej czasu na jazdę.
Komora odbiornika ma większe rozmiary dla pomieszczenia odbiornika i kabli, wyprowadzenie kabli jest uszczelnione gumową uszczelką, tak samo jak pokrywa. Przez to jest zabezpieczona wodoodporność, do komory nie wnikną nieczystości i woda.
Auto jest kompletnie wyposażone w łożyska kulkowe z obustronnym uszczelnieniem gumowym, które zapewni większą żywotność łożysk.
Trójfazowy silnik jest zainstalowany na anodowanym na czerwono mocowaniu silnika. Koła zębate przekładni głównej mają Moduł 1 dla optymalnej wydajności. Mocowanie silnika dzięki precyzyjnemu wykonaniu można łatwo regulować i pewnie zamocować. Łoże przesuwne umożliwia ustawienie położenia silnika po poluzowaniu dwóch śrub, które są łatwo dostępne z góry. To rozwiązanie znacznie ułatwia ustawienie luzu między zębowego i zmianę zębatki.
Olejowe, aluminiowe, anodowane na czerwono amortyzatory mają osłony ochronne przed uszkodzeniami przy przewróceniu wozu. TYPHON 6S BLX ma wysokiej jakości trwałe amortyzatory z możliwością ustawienia naprężenia wstępnego sprężyn. Amortyzatory są wyposażone w osłony pyłowe chroniące przed wnikaniem nieczystości do tłoka.
Zabezpieczony system mocowania akumulatora utrzymuje akumulator za pomocą dwóch pasków, które są prostopadłe względem siebie i zapewniają bezpieczne mocowanie akumulatorów. Akumulatory mogą być bezpiecznie zamontowane obok siebie lub jedna na drugiej. Zasobnik na akumulatory zawiera uchwyty na zamocowanie konektora balansera akumulatora.
Nowa konstrukcja karoserii dla auta TYPHON 6S BLX ma sześć otworów wentylacyjnych wzdłuż tylnej części. Wspomagają one cyrkulację powietrza wewnątrz karoserii i utrzymują elektronikę podczas pracy w bezpiecznej temperaturze.
Staranną konstrukcją tylnego skrzydła uzyskano dla auta potrzebną stabilność dla szybkiej jazdy z TYPON 6S BLX przy prędkościach do 90km/h, bez względy na kształt terenu.
Trwałe opony z agresywnym bieżnikiem dBoots KATAR B są zamontowane na solidnych czarnym, nylonowych felgach, co zapewni dobrą trakcję dla natychmiastowego przyśpieszenia. 17mm piasta sześciokątna umożliwia zastosowanie szerokiej skali kombinacji felg i opon również od innych producentów.
Servo-saver wydajnie wytłumi uderzenia modelu na przednie koła i tym ochroni serwo kierunku. Dodatkowo lekki aluminiowy servo-saver przyczynia się do zmniejszenia masy modelu i polepszenia własności jezdnych.
Sterowanie silnika zapewnia nowoczesny regulator SPEKTRUM™ FIRMA™ 150A SMART z 32-bitowym mikroprocesorem ARM Cortex M4, który potrafi odczytywać kompletną telemetrię i przenieść ją do odbiornika za pomocą zintegrowanego przewodu w nowym konektorze IC5. Dane są przenoszone przez protokół SRXL2. Informacje o typie, temperaturze i napięciu ogniw akumulatora regulator odczytuje bezpośrednio z akumulatora Smart. W czasie rzeczywistym jest do dyspozycji prąd, temperatura, całkowite napięcie akumulatora, napięcie poszczególnych ogniw akumulatora, temperatura akumulatora, pozostała pojemność i obroty silnika.
Elektronika jest kompletnie zalana w specjalnej masie, która chroni przed wniknięciem wilgoci* lub nieczystości do elektroniki. Regulator załącza się i ustawia przyciskami, które są pod gumową osłonką.
Odbiornik SR315 DSMR Sport nowej generacji w wykonaniu mikro ma masę tylko 6g. Możliwość wyboru SmartSafe™ lub "Gas" Failsafe, parowanie przyciskiem. Technologia DSMR zapewnia pełny zasięg i szybką odpowiedź odbiornika.
Podstawowy 3-kanałowy nadajnik pistoletowy Spektrum SLT3 pracujący w paśmie 2.4GHz kompatybilny z protokołem SLT™. Niska masa nadajnika Spektrum SLT3 umożliwia trzymanie bez zmęczenia. Kierownica pokryta jest piankową obręczą zapewniającą pewny chwyt. Układ elementów sterujących jest praktyczny i intuicyjny - wszystkie elementy sterujące są rozmieszczone tak, aby były szybko dostępne w razie potrzeby. Dostępna jest bezpieczna pętla do mocowania do paska.
Technologia Spektrum Smart oferuje więcej informacji o modelu, prostszą obsługę i dbałość o akumulatory. Wszystkie komponenty SMART, wraz z akumulatorem, są w stanie wzajemnie się komunikować i przenosić telemetrię. Dla wyświetlenia kompletnej telemetrii należy posiadać kompatybilny nadajnik Spektrum z wyświetlaczem. Wyświetlenie telemetrii zależy od typu nadajnika w konkretnym modelu.
Do uruchomienia modelu potrzebne są 4x baterie AA do nadajnika, akumulator napędowy oraz adekwatna ładowarka akumulatora napędowego.
Najbardziej wygodne jest zastosowanie jednego akumulatora napędowego LiPol z 4 lub 6-cioma ogniwami (14.8V, 22.2V). W tym przypadku drugie wyjście kabla Y należy zewrzeć zworką IC5, która znajduje się w zestawie auta RC.
Dalej model można użytkować na dwóch pakietach akumulatorów LiPol 7.4V lub 11.1V połączonych szeregowo. W tym przypadku oba akumulatory należy podłączyć do kabla Y. Minusem takiego rozwiązania jest to, że oba akumulatory muszą być całkowicie identyczne, tak samo naładowane. Dlatego najwygodniej stosować jeden 4 lub 6 ogniwowy akumulator.
Do normalnej eksploatacji samochodu RC potrzebny jest klej do opon, klej do śrub, zestaw narzędzi i olej silikonowy do amortyzatorów. Z naszej oferty polecamy niedrogi zestaw narzędzi do samochodów RC.
Klej do opon przykleja opony do felgi. Opona musi być zawsze mocno przyklejona do felgi na całym obwodzie! Jeśli opona nie będzie przyklejona na całym obwodzie, może pęknąć. Klej do opon ma specjalny skład, który jest w stanie łączyć takie materiały jak guma czy nylon, a jednocześnie po stwardnieniu jest elastyczny.
Od czasu do czasu konieczne jest dodanie oleju silikonowego do amortyzatorów modelu i wymiana oleju w mechanizmach różnicowych. Podczas normalnej pracy występuje tylko niewielki wyciek oleju silikonowego wzdłuż tłoczysk amortyzatora. Jeśli powierzchnia tłoczysk amortyzatora lub stan uszczelek jest w złym stanie, wyciek oleju może być duży. W takich przypadkach dostarczane są zestawy naprawcze lub pojedyncze części. Z naszej oferty olejów silikonowych polecamy oleje silikonowe TLR (Team Losi Racing), zobacz zalecane akcesoria.
Do rutynowej konserwacji wymagany jest klej do śrub. Śruby wkręcane w materiał metalowy (np. śruby w silniku, śruby ustalające w zębatce) należy zabezpieczyć przed poluzowaniem za pomocą tego kleju.
Opakowania ochronne mają na celu zmniejszenie ryzyka związanego z transportem i ładowaniem akumulatorów. Akumulatory LiPol mogą, przy zachowaniu niewielkich wymiarów i niewielkiej wagi, zapewniać wysokie prądy rozładowania i mieć dużą pojemność na długi czas jazdy. Akumulator LiPol jest narażony głównie na uszkodzenia mechaniczne