RC model pustynnego samochodu wyścigowego - Arrma Mojave 4S BLX 1:8 RTR z silnikiem bezszczotkowym, rozwija prędkość do 80 km/h. Wytrzymałe kompozytowe podwozie, układ napędowy z nowym centralnym mechanizmem różnicowym, szczegółowa karoseria, aluminiowe komponenty, amortyzatory olejowe. Wysokiej klasy elektronika Spektrum.
Zestaw zawiera w pełni zmontowany model RC zdalnie sterowanego samochodu Arrma Mojave 4S BLX z zainstalowanymi komponentami: silnik trójfazowy Spektrum 3668 2400Kv, Regulator Spektrum FIRMA, Serwo Spektrum S652 18kg MG, Odbiornik Spektrum SR315 DSMR/SLT. Nadajnik Spektrum SLT3 2.4GHz, 4x baterie AA do nadajnika. Instrukcja obsługi EN, DE, FR.
Model RC Arrma Mojave 4S w skali 1:8 jest idealnym pośrednikiem między mniejszym 3S a większym 6S. Dzięki doskonałemu napędowi trójfazowemu może osiągnąć prędkość do 80 km/h. Napęd 4x4 i najnowocześniejsze zawieszenie gwarantują niezrównane prowadzenie. Wszystko to jest opakowane w realistyczną karoserię pustynnego samochodu wyścigowego ze szczegółowym kokpitem, klatką bezpieczeństwa i relingami dachowymi.
Niesamowite przyspieszenie i prędkość zapewnia bezszczotkowy silnik Spektrum 2400kv i regulator obrotów Spektrum Firma 120A. Wytrzymałe kompozytowe podwozie i przekładnia, wzmocnione częściami EXB (EXtreme Bash), nadają modelowi niesamowitą trwałość charakterystyczną dla marki Arrma. Nowy centralny dyferencjał jest używany na platformie Arrma 4S dla niesamowitej trakcji i prowadzenia.
Wysokiej jakości łożyska z uszczelnieniem gumowym są stosowane we wszystkich obracających się częściach układu napędowego, które wraz z innymi elementami, takimi jak osłony wahaczy, pokrywa przekładni, uszczelki komory odbiornika i inne, zapewniają niepowstrzymaną wydajność w terenie, na trawie i na twardych nawierzchniach. Opony dBoots® FORTRESS™ LP przyklejone do kół szprychowych dodają MOJAVE 4S doskonałej przyczepności do pokonywania wszelkich przeszkód.
Dla początkujących kierowców dołączony jest nadajnik Spektrum SLT3, który pozwala ograniczyć moc do 75% lub 50%, dopóki nie będziesz gotowy do pełnego wykorzystania jego potencjału. Do sterowania używany jest cyfrowy serwomechanizm Spektrum S652 z metalowymi zębatkami.
Platforma 4S BLX 4X4 jest skonstruowana tak, wytrzymała wysoką moc napędu trójfazowego i z połączoną z tym prędkość. Do tego służy mocne kompozytowe podwozie z masywnymi sworzniami wahaczy, ochronnymi przednimi i tylnymi prowadnicami podwozia, trwałym servo-saverem, solidnymi kołami zębatymi i wysokiej jakości łożyskami kulkowymi.
Tam, gdzie wymagana jest dodatkowa wytrzymałość, montowane są części EXB EXtreme Bash. Obejmują one w szczególności przednie i tylne wałki środkowe CVD oraz wejściowe i pośrednie koła zębate mechanizmu różnicowego osi.
Podczas jazdy w najbardziej ekstremalnym terenie docenić można osłony wahaczy, podwozie z elementami odprowadzającymi brud oraz wewnętrzne osłony boczne. Wszystko to ogranicza wnikanie brudu do wnętrza modelu, ułatwiając jego konserwację i wydłużając żywotność.
MOJAVE 4S BLX 4X4 Desert Truck wykorzystuje typową dla ARRMA modułową konstrukcję ułatwiającą serwisowanie. Oddzielne, łatwo demontowalne moduły silnika, elektroniki i mechanizmu różnicowego umożliwiają szybki dostęp.
Długie aluminiowe amortyzatory są wypełnione olejem i zamontowane na wyższych wieżach amortyzatorów. Zapewnia to skuteczne pochłanianie nawet silnych uderzeń.
Wysokiej jakości gumowe opony dBoots® FORTRESS™ LP są zamontowane na szprychowych kołach MT z aluminiowymi hexami i 17 mm nakrętkami.
Nadwozie w stylu pustynnych samochodów wyścigowych Baja jest kompletne, z oszałamiającą grafiką i naklejkami. Przednie i tylne zderzaki dopełniają oszałamiającego wyglądu i zapewniają dodatkową ochronę przed zderzeniami. Fabrycznie montowany jest również tylna listwa wheelie z gumowanymi kołami do jazdy na tylnych kołach.
Model zawiera szczegółowy kokpit z klatką ochronną, figurki kierowcy i nawigatora. Tylna część modelu jest w tej samej skali.
Sterowanie modelem zapewnia nowoczesny SPEKTRUM™ FIRMA™ 120A SMART regulator z 32-bitowym mikrokontrolerem ARM Cortex M4, który jest w stanie odczytać pełną telemetrię i przekazać ją do odbiornika za pomocą zintegrowanego przewodu w nowym złączu IC5. Dane są przesyłane za pomocą protokołu SRXL2. Regulator pobiera informacje o typie, temperaturze i napięciu ogniw akumulatora bezpośrednio z akumulatora Smart Battery. Prąd, temperatura, całkowite napięcie akumulatora Smart, napięcie poszczególnych ogniw akumulatora Smart, temperatura akumulatora, pozostała pojemność i prędkość silnika są dostępne w czasie rzeczywistym.
Elektronika jest całkowicie zamknięta w specjalnej osłonie, która zapobiega przedostawaniu się do nich wilgoci* lub zanieczyszczeń. Regulator jest włączany i ustawiany za pomocą przycisków umieszczonych pod gumową osłoną.
Odbiornik SR315 DSMR Sport nowej generacji w wykonaniu mikro ma masę tylko 6g. Możliwość wyboru SmartSafe™ lub "Gas" Failsafe, parowanie przyciskiem. Technologia DSMR zapewnia pełny zasięg i szybką odpowiedź odbiornika.
Podstawowy 3-kanałowy nadajnik pistoletowy Spektrum SLT3 pracujący w paśmie 2.4GHz kompatybilny z protokołem SLT™. Niska masa nadajnika Spektrum SLT3 umożliwia trzymanie bez zmęczenia. Kierownica pokryta jest piankową obręczą zapewniającą pewny chwyt. Układ elementów sterujących jest praktyczny i intuicyjny - wszystkie elementy sterujące są rozmieszczone tak, aby były szybko dostępne w razie potrzeby. Dostępna jest bezpieczna pętla do mocowania do paska.
Technologia Spektrum Smart oferuje więcej informacji o modelu, prostszą obsługę i dbałość o akumulatory. Wszystkie komponenty SMART, wraz z akumulatorem, są w stanie wzajemnie się komunikować i przenosić telemetrię. Dla wyświetlenia kompletnej telemetrii należy posiadać kompatybilny nadajnik Spektrum z wyświetlaczem. Wyświetlenie telemetrii zależy od typu nadajnika w konkretnym modelu.
Do uruchomienia modelu wymagany jest akumulator napędowy i odpowiednia ładowarka do akumulatora napędowego.
Najlepiej użyć jednego akumulatora napędowego LiPol z 3 lub 4 ogniwami (11,1 V, 14,8 V). W takim przypadku należy pozostawić drugi koniec kabla Y zaślepiony złączem IC5.
Akumulatory Spektrum z technologią Smart są obecnie najbardziej zaawansowanym i najbezpieczniejszym sposobem utrzymania i ładowania akumulatorów.
Akumulatory Smart G2 są jeszcze prostsze i bezpieczniejsze dzięki braku złącza balansującego. Ponadto akumulatory G2 mają do 3x szybsze automatyczne rozładowanie do trybu przechowywania. Akumulatory Smart G2 można ładować tylko za pomocą ładowarek Spektrum Smart i Smart G2.
Ładowarka Spektrum Smart może ładować akumulatory Smart i Smart G2, a także konwencjonalne akumulatory. Poprzednio sprzedawane ładowarki Smart, po aktualizacji, obsługują również Smart G2.
Do obsługi modelu polecamy jako tuning uniwersalny nadajnik Spektrum DX5C lub DX5 Rugged, który ma następujące zalety w stosunku do nadajnika dołączonego do zestawu:
Do normalnej eksploatacji samochodu RC potrzebny jest klej do opon, klej do śrub, zestaw narzędzi i olej silikonowy do amortyzatorów. Z naszej oferty polecamy niedrogi zestaw narzędzi do samochodów RC.
Klej do opon przykleja opony do felgi. Opona musi być zawsze mocno przyklejona do felgi na całym obwodzie! Jeśli opona nie będzie przyklejona na całym obwodzie, może pęknąć. Klej do opon ma specjalny skład, który jest w stanie łączyć takie materiały jak guma czy nylon, a jednocześnie po stwardnieniu jest elastyczny. Polecamy klej do opon Robitronic z naszej oferty - zobacz polecane akcesoria.
Od czasu do czasu konieczne jest dodanie oleju silikonowego do amortyzatorów modelu i wymiana oleju w mechanizmach różnicowych. Podczas normalnej pracy występuje tylko niewielki wyciek oleju silikonowego wzdłuż tłoczysk amortyzatora. Jeśli powierzchnia tłoczysk amortyzatora lub stan uszczelek jest w złym stanie, wyciek oleju może być duży. W takich przypadkach dostarczane są zestawy naprawcze lub pojedyncze części. Z naszej oferty olejów silikonowych polecamy oleje silikonowe TLR (Team Losi Racing), zobacz zalecane akcesoria.
Do rutynowej konserwacji wymagany jest klej do śrub. Śruby wkręcane w materiał metalowy (np. śruby w silniku, śruby ustalające w zębatce) należy zabezpieczyć przed poluzowaniem za pomocą tego kleju.
Opakowania ochronne mają na celu zmniejszenie ryzyka związanego z transportem i ładowaniem akumulatorów. Akumulatory LiPol mogą, przy zachowaniu niewielkich wymiarów i niewielkiej wagi, zapewniać wysokie prądy rozładowania i mieć dużą pojemność na długi czas jazdy. Akumulator LiPol jest narażony głównie na uszkodzenia mechaniczne.
Typ | Truggy |
---|---|
Skala | 1:10 |
Długość | 638mm |
Szerokość | 326mm |
Rozstaw | 380mm |
Prześwit podwozia | 45mm |
Masa | 4,75kg |
Napęd | 4WD |
Silnik | Trójfazowy elektro 2400Kv |
Wysokość | 242mm |
Komora akumulatora | 163 x 51 x 48 mm |
Koła | SC (3.3"), opona 4.92" dBoots FORTRESS, hex 17 mm |
Czas jazdy (przybliżony) | 25 do 30 minut z LiPol 14,8V 5000mAh |
Prędkość | Do 80km/h |
Olej w amortyzatorach | 20k cSt |
Olej w dyferencjałach | 500k cSt |