Model RC Arrma Kraton 6S BLX w skali 1:8 z napędem na 4 koła i częściami Exterme Bash o wysokiej wytrzymałości. Mocny silnik bezszczotkowy z regulatorem Spektrum Smart V2 dla prędkości do 104 km/h! Aluminiowe podwozie. Elektroniczna stabilizacja AVC. Nadajnik Spektrum DX3.
Zestaw zawiera kompletny, w pełni zmontowany model RC samochodu Arrma Kraton 6S BLX z zainstalowanymi komponentami: regulator trójfazowy Firma™ 150A Smart V2, Silnik Firma 4074 2050Kv, Odbiornik Spektrum SR6200A, Serwo Spektrum S665 18kg MG. Nadajnik Spektrum DX3 2.4GHz. Akcesoria: klucz krzyżakowy (4,5, 5,5, 7 mm), klucz krzyżakowy (7, 8, 10, 17 mm), klucz imbusowy (1,5, 2,0, 2,5, 3, 5,0 mm), kabel zwarciowy IC5, zębatka 16T, 4x baterie AA do nadajnika. Instrukcja obsługi EN, DE, FR.
Samochód Arrma Kraton 6S RC jest zbudowany na sprawdzonej platformie 6S BLX i ulepszony dla jeszcze większej prędkości i trwałości. Dzięki mocnemu silnikowi trójfazowemu i elektronice Spektrum Smart może osiągnąć prędkość do 104km/h. Pierwsze spojrzenie na model pokazuje, że nowy Kraton 6S EXB jest gotowy do dzikiego EXtreme Bashing. Dzięki nowym aluminiowym częściom EXB zapewniającym wysoką trwałość, będzie nie do powstrzymania. Anodowane na czerwono aluminiowe części w połączeniu z czarno-szarym nadwoziem tworzą wyjątkowo agresywny wygląd. Elektroniczny system stabilizacji Active Vehicle Control (AVC) zapewnia doskonałe prowadzenie nawet przy wyższych prędkościach.
Zdalnie sterowany model samochodu Kraton 6S oferuje jeszcze większą wartość użytkową dzięki ulepszonym aluminiowym amortyzatorom olejowym, usztywnieniu podwozia V2 i częściom EXB. Podwozie składa się z aluminiowej płyty podwozia 7075 T6. Wszystko to, w tym całkowicie metalowe dyferencjały, przekładnia i stalowe wały napędowe, zapewnia precyzyjne i ostre prowadzenie w trudnych warunkach.
System napędowy modelu RC z obsługą akumulatora 6S LiPol obejmuje wysokowydajny silnik bezszczotkowy Spektrum Firma™ 2050Kv, który jest idealnie dopasowany do wodoodpornego* regulatora Spektrum Firma 150A Smart V2 ze złączami IC5. W modelu zastosowano nowy regulator. Na twardych, płaskich powierzchniach można użyć dołączonej opcjonalnej zębatki, aby osiągnąć maksymalną prędkość. Nowe serwo Spektrum S665 zapewnia o 11% większy moment obrotowy niż jego poprzednik, a nowo dostrojony serwomechanizm zapewnia bardziej responsywną reakcję układu kierowniczego.
Maksymalną przyczepność i błyskawiczne przyspieszenie zapewniają opony dBoots COPPERHEAD 2 z dużymi blokami bieżnika. Opony są przyklejone do kół szprychowych za pomocą wytrzymałych nakrętek.Całość dopełnia szczegółowe nadwozie z kolorystyką EXB i skrzydłem o dużej sile docisku na przeprojektowanym wsporniku. Model jest wyposażony w nadajnik Spektrum DX3 Smart, który zapewnia wskaźnik LED stanu naładowania akumulatora napędowego Spektrum Smart.
Sterowanie modelem zapewnia najnowocześniejszy regulator SPEKTRUM™ FIRMA™ 150A V2 SMART z 32-bitowym mikrokontrolerem ARM Cortex M4, który jest w stanie wykryć pełną telemetrię i przesłać ją do odbiornika za pomocą zintegrowanego przewodu w nowym złączu IC5. Dane są przesyłane za pośrednictwem protokołu SRXL2. Regulator pobiera informacje o typie, temperaturze i napięciu ogniw akumulatora bezpośrednio z inteligentnego akumulatora. Prąd, temperatura, całkowite napięcie akumulatora, napięcie poszczególnych ogniw akumulatora, temperatura akumulatora, pozostała pojemność i prędkość silnika są dostępne w czasie rzeczywistym.
Elektronika jest całkowicie zamknięta w specjalnym materiale zalewowym, który zapobiega przedostawaniu się wilgoci* lub brudu do elektroniki. Regulator jest włączany i regulowany za pomocą przycisków znajdujących się pod gumową osłoną.
Ulepszone oprogramowanie układowe V2 zapewnia ostrzejsze osiągi i pewniejsze wyczucie sterowania.
6-kanałowy odbiornik RC Spektrum SR6200A z modulacją DSM2/DSMR. Ma doskonały zasięg i odpowiedź, zwłaszcza w miejscach, gdzie znajduje się więcej systemów pracujących w paśmie 2,4GHz. Odbiornik jest wyposażony w opatentowany system Spektrum AVC (Active Vehicle Control) oraz pełny zasięg telemetrii. Odbiornik wspiera technologię Spektrum Smart.
Technologia AVC jest zaawansowaną technologią Spektrum od Horizon Hobby dla modeli aut RC. Ten system stabilizacji przynosi całkowicie nowy sposób sterowania aut RC. Technologia AVC wykorzystuje czujniki do jednoczesnej korekty sterowania i gazu. Wynikiem jest płynniejsza jazda, stabilne zachowanie na prostej i w zakręcie oraz bezpieczniejsze trzymanie się drogi. Oczywiście czułość sterowania może być zmieniana wraz z możliwością jego wyłączenia i pozostawienia wszystkiego w rękach kierowcy.
Nowy nadajnik RC Spektrum DX3 ma 3 kanały i jest kompatybilny z systemem stabilizacji Spektrum AVC i telemetrią Spektrum Smart. Doskonały zasięg, super szybka odpowiedź i wysoka odporność na zakłócenia dzięki ekskluzywnej technologii Spektrum DSMR. Szybkie ustawienie potrzebnych parametrów.
Model jest wyposażony w komponenty z technologią Spektrum Smart, która oferuje więcej informacji o modelu, prostszą obsługę i troskę o akumulatory. Wszystkie komponenty SMART, wraz z akumulatorem, są w stanie wzajemnie komunikować i przenosić telemetrię.
Zawarty w zestawie nadajnik DX3 wyświetla stan naładowania akumulatora w modelu.
Jako tuning można wyświetlać kompletną telemetrię (obroty, prędkość, temperatura i inne):
Do uruchomienia modelu potrzebne są 4x baterie AA do nadajnika, akumulator napędowy oraz adekwatna ładowarka akumulatora napędowego.
Najbardziej wygodne jest zastosowanie jednego akumulatora napędowego LiPol z 4 lub 6-cioma ogniwami (14.8V, 22.2V). W tym przypadku drugie wyjście kabla Y należy zewrzeć zworką IC5, która znajduje się w zestawie auta RC.
Dalej model można użytkować na dwóch pakietach akumulatorów LiPol 7.4V lub 11.1V połączonych szeregowo. W tym przypadku oba akumulatory należy podłączyć do kabla Y. Minusem takiego rozwiązania jest to, że oba akumulatory muszą być całkowicie identyczne, tak samo naładowane. Dlatego najwygodniej stosować jeden 4 lub 6 ogniwowy akumulator.
Akumulatory Spektrum z technologią Smart w obecnej chwili przedstawiają najnowocześniejszy i najbezpieczniejszy sposób obsługi i ładowania akumulatorów.
Jeśli w modelu RC auta Arrma będzie stosowany nowoczesny akumulator Smart LiPol, to zalecamy stosowanie ładowarki:
Dodatkowo będzie potrzebna redukcja do ładowania IC5/IC3 (nr kat. SPMXCA507).
Do obsługi modelu polecamy jako tuning uniwersalny nadajnik Spektrum DX5C lub DX5 Rugged, który ma następujące zalety w stosunku do nadajnika dołączonego do zestawu:
Do normalnej eksploatacji samochodu RC potrzebny jest klej do opon, klej do śrub, zestaw narzędzi i olej silikonowy do amortyzatorów. Z naszej oferty polecamy niedrogi zestaw narzędzi do samochodów RC.
Klej do opon przykleja opony do felgi. Opona musi być zawsze mocno przyklejona do felgi na całym obwodzie! Jeśli opona nie będzie przyklejona na całym obwodzie, może pęknąć. Klej do opon ma specjalny skład, który jest w stanie łączyć takie materiały jak guma czy nylon, a jednocześnie po stwardnieniu jest elastyczny. Polecamy klej do opon Robitronic z naszej oferty - zobacz polecane akcesoria.
Od czasu do czasu konieczne jest dodanie oleju silikonowego do amortyzatorów modelu i wymiana oleju w mechanizmach różnicowych. Podczas normalnej pracy występuje tylko niewielki wyciek oleju silikonowego wzdłuż tłoczysk amortyzatora. Jeśli powierzchnia tłoczysk amortyzatora lub stan uszczelek jest w złym stanie, wyciek oleju może być duży. W takich przypadkach dostarczane są zestawy naprawcze lub pojedyncze części. Z naszej oferty olejów silikonowych polecamy oleje silikonowe TLR (Team Losi Racing), zobacz zalecane akcesoria.
Do rutynowej konserwacji wymagany jest klej do śrub. Śruby wkręcane w materiał metalowy (np. śruby w silniku, śruby ustalające w zębatce) należy zabezpieczyć przed poluzowaniem za pomocą tego kleju.
Opakowania ochronne mają na celu zmniejszenie ryzyka związanego z transportem i ładowaniem akumulatorów. Akumulatory LiPol mogą, przy zachowaniu niewielkich wymiarów i niewielkiej wagi, zapewniać wysokie prądy rozładowania i mieć dużą pojemność na długi czas jazdy. Akumulator LiPol jest narażony głównie na uszkodzenia mechaniczne.