Świeca - O.S. No.10 - A5 (uniwersalna - zimna) Świeca uniwersalna polecana do: Samochody w skali 1:10 i 1:8 o dowolnej pojemności silnika, Samoloty i helikoptery: średnio-zimna świeca dla silników o pojemności powyżej 10 ccm.
Definiowanie ciepłoty świecy: Jeżeli silnik pracuje prawidłowo na świecę A, a po wymianie na świecę B, do uzyskania pełnych, prawidłowych równych obrotów wymagane jest wkręcenie igły (czyli zubożenie mieszanki) oznacza to, że świeca A jest "cieplejsza" od świecy B. W związku z tym świeca B wymaga dostarczenia dodatkowego ciepła ze spalania bardziej ubogiej mieszanki do uzyskania optymalnej temperatury pracy.
Prawidłowy dobór ciepłoty świecy pozwala na: - zwiększenie obrotów nawet o 2000 obr./min., - prawidłową regulację składu mieszanki gwarantującą dużą moc i trwałość silnika - umożliwia poprawienie "przejścia" podczas zmiany obrotów.
Zbyt zimna świeca powoduje spadek mocy i złe "przejście". Zbyt gorąca świeca wywołuje przedwczesny zapłon, podgrzewanie silnika i spalanie detonacyjne przyczyniające się do uszkodzenia świecy.
UWAGA!!! Napięcie zasilania świecy nie powinno być wyższe niż 1,4 V, w przeciwnym wypadku nastąpi zniszczenie (spalenie) świecy. W przypadku zasilania świecy z akumulatora o wyższym napięciu (np. 2V) należy stosować dodatkowy rezystor lub przewody oporowe obniżające napięcie w świecy. Prawidłowy pobór prądu przez świecę wynosi 3A.